שליש מההרוגים בתאונות דרכים מידי שנה הם הולכי רגל. בשנת 2012 נהרגו 92 הולכי רגל בתאונות דרכים. רובם נפגעו בתאונות בתחום העירוני: 32% מהולכי הרגל ההרוגים חצו את הכביש שלא במעבר חצייה, 12% חצו את הכביש במעבר חצייה, 10% לא חצו את הכביש ולגבי 46% מקום החצייה אחר או לא ידוע.
בשנת 2011 השיקה הרשות הלאומית את קמפיין "הילד השביר" אשר פנה לנהגים ועסק בעוצמת הפגיעה בנסיעה במהירות בעיר על הולך הרגל. קונספט הקמפיין: "חיים תלויים במהירות שלך. אל תנפץ אותם". בקמפיין היה שימוש במוטיב של זכוכית שהמחיש בדרך מטפורית את השבירות של הולך הרגל כשיורד את הכביש. מטרת הקמפיין היא צריבה בתודעת הציבורית כי המהירות קובעת את עוצמת הפגיעה בהולך הרגל וכי יש הבדל של חיים ומוות בין נסיעה במהירות של 60 קמ"ש לבין נסיעה במהירות של 40 קמ"ש.
לקראת שבוע הבטיחות 2014, השיקה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קמפיין בנושא בטיחות הולכי רגל בעת חציית כביש.
מטרת הקמפיין: העלאת המודעות הציבורית של הולכי רגל בנוגע למקרי המוות הרבים אשר נגרמו בשנה האחרונה (2014) בעקבות תאונות דרכים בהם מעורבים הולכי רגל בצמתים מרכזיות ברחבי הארץ.
אסטרטגיית הקמפיין: "החיים שבירים- אל תנפץ אותם"
קהל יעד:הולכי רגל.
ביצוע: פריסה של דוכני הסברה בצמתים מרכזיות ברחבי הארץ בהם חולקו סוכריות וחומרים הסברתיים להולכי הרגל בנוגע לחצייה נכונה ובטיחות בדרכים. בנוסף, בתל אביב בצומת אבן גבירול-צייטלין נפרס מיצג שכלל 106 דמויות הולכי רגל, כמניין הולכי הרגל ההרוגים מתחילת השנה, עליהן הופיעו גיל הנפגע ותאריך היפגעותו.
מסרי הקמפיין:
· חצייה נכונה ובטוחה במעברי חצייה.
· החיים שבירים, היזהר בדרך.
· הפחתת אחוז הולכי הרגל ההרוגים מדי שנה.
התכנית כללה פנייה להולכי ברגל באמצעות מערך הסברה רחב ומקיף:
בתאריכים 10-20.11 נפרסו דוכני הסברה ברחבי הארץ למען הגברת המודעות של הולכי רגל לבטיחות בדרכים.
דוכני ההסברה הוצבו בתל אביב, בני ברק, ירושלים, חולון, חדרה, נתניה, חיפה ובאר שבע. לפרויקט הוקצו 42 דיילים מטעם חברתנו, כאשר בכל עמדה שנפרסה הוצבו בממוצע 3 דיילים.
בעזרת מערך ההסברה הרחב העבירו הדיילים ביעילות את מסר הקמפיין - ניפוץ אשליית הביטחון של הולך הרגל בחציית כביש והבהרה כי עליו להיות ערני ו"להרגיש את הכביש", היינו להבין את המערכת המורכבת של הכביש שאליה הוא עומד להיכנס, לעבד את המידע ולקבל החלטות נבונות.
את ניהול כוח האדם והדיילות שלקחו חלק משמעותי בפרויקט ביצעה חברת "הולמרקום", המחזיקה בניסיון עשיר בפרויקטים מסוג זה בפריסה ארצית.
לצפיה בתמונות מהפעילות : לחץ כאן