במציאות היומיומית שבה אנו נמצאים, מרבית החברות מתחרות זו מול זו אודות תשומת ליבם של לקוחותיהם הפוטנציאלים, והכל על מנת למכור מוצרים/ שירותים רבים יותר. הלקוח הממוצע מעדיף שיקולי איכות ומחיר בבחירת פירמה מסוימת כאשר מדובר במוצרים דומים. החברות מבצעות מניפולציות על לקוחותיהם בדרכים שונות כמו פרסומות למשל, אלו הם מניעים פסיכולוגיים המופעלים כדי לייצר כוח העדפה למוצר שלהם, כמו כן, מדובר על השקעה כספית מרובה. דעות מרובות טוענות כי קד"מ יוצר הגדלת מכירות מיידיות לעסק ומגדיל את המודעות בקרב המוצרים, בניגוד לפרסום. אם כך, אם נכנס לנעליו של מנהל המכירות האם נעדיף להשקיע יותר בקד"מ או בפרסום?
אחד הכלים השימושיים והיעילים לקידום המכירות הוא יצירת מוצרי/ מתנות קד"מ, שהינם גימיקים שיווקיים. מדובר על מתנות ומוצרי פירסום ממותגות בשם הפירמה, מתוך הנחה שדבר זה משפיע חיובית על תודעת הלקוח. אשר נותנת לו הרגשה של השקעה ומחשבה בו, מה שיוצר בפניו תחושה כי הוא מוערך וחשוב. שביעות רצון זו גורמת לנאמנות מצידו לקנייה עתידית ממוצרי החברה . מאחר והגימיקים השיווקיים הללו הינם מוצרים בהם הלקוחות עתידיים לעשות בהם שימוש יומיומי, סביר להניח כי הלקוח ואנשים נוספים הנמצאים בסביבתו יחשפו ללוגו החברה מספר רב של פעמים ביום. מכאן נסיק כי מוצרי הקד"מ עלולים להביא קהל לקוחות חדש.
כעת שם החברה יכנס בתודעה ובזיכרון של האנשים בהקשר חיובי, ובשלב מאוחר יותר ישפיע גם על הרגלי הצריכה שלהם. זהו הפן הריגשי והפסיכולוגי שנגענו בו שלמעשה יגרום ללקוחות הקיימים והחדשים להכיר את המוצר ולקבל דעה חיובית על החברה שלנו . יצרנו מצב שבו הפכנו את המתנות הממותגות למעין מפרסמים עבורנו, ברגע שעל הגימיקים השיווקיים שייצרנו יש את לוגו החברה, מספר הטלפון או אתר אינטרנט של החברה, נהיינו נגישים יותר עבור קהל הצרכנים, כך שבמקרה הבא שאותם צרכנים יחפשו מוצר/ שירות בתחום יהיה להם קל יותר לפנות דווקא אלינו.
כאמור, עולם השיווק שבו אנו נמצאים היום, הינו מפותח, מורכב ומאוד מגוון. לעיתים נדמה כי אנו נאבקים בתחרות בלתי פוסקת על תשומת ליבם של הלקוחות . הרעיון של גימיק שיווקי הוא שהוא יוצר בהצלחה מסר רגעי ללקוח הפוטנציאלי שאליו כיוונו מטרה, ובנוסף יוצר קשר דיי ברור ולעיתים ממשי בפועל בין הלקוח לעסק. אך עם זאת, על מנת שהגימיק שאנו יוצרים יחשב ליעיל נדרשת השקעה של מחשבה ותכנון. העדיפות היא ליצור מוצר איכותי, או רעיון שיווקי בעל ערך מוסף אשר יוכיח את פעילותו גם לטווח הרחוק. כך אנו מעוררים את תשומת לבם של לקוחותינו ויוצרים אהדה וזיכרון חיובי לחברה.