מטרת הקמפיין: להעלות את המודעות הציבורית של נהגי המשאיות לנושא העייפות ולחשיבות ההתרעננות.
אסטרטגיית הקמפיין: שימוש במסר מוביל בטוח נוהג באחריות.
קהל יעד: נהגי משאיות, מעסיקים של נהגי משאיות.
ביצוע: פריסה של עמדות התרעננות בנקודת הבידוק. לצד ניידות הבטיחות ניצבות עמדות התרעננות והסברה אשר אויישו על ידי דיילות שהוכשרו ועברו הדרכה מקיפה בנושא.
מסרי הקמפיין:
· צאו לדרך רק אחרי שצברתם שינה טובה ומרעננת.
· עצרו להתרעננות במקום בטוח.
· מעסיקים – אל תוציאו לדרך נהגים עייפים.
התכנית כוללת פנייה לנהגי המשאיות בשני מישורים:
1- בקרה ואכיפה - פעילות משותפת של ניידות הבטיחות, של מפקחי גף קציני בטיחות, של אגף מטענים ושל משטרת התנועה. הפעילות נערכת באזורים של ריכוז משאיות (לדוגמה, בנמלים) ובודקת את תקינות הרכב ואת תוקף הרישיונות השונים הנדרשים. כאשר מתגלים ליקויים מסוכנים או ליקויים המחייבים תיקון מיידי, מורדות המשאיות מהכביש.
2- הסברה - לצד ניידות הבטיחות ניצבות עמדות הסברה ורענון. נהגי משאיות שרכבם נבדק, מוזמנים לחתום על כתב התחייבות לנהיגה בטוחה ומתבקשים להדביק את מדבקת "מוביל בטוח" על גב המשאית כביטוי סמלי למחויבותם. הפעילות ההסברתית נועדה לרתום את נהגי המשאיות לקבל אחריות ולתת, כנהגים מקצועיים, דוגמה אישית לנהיגה בטוחה ואיכותית. התכנית מלֻווה בקמפיין תקשורתי הקורא לנהגי המשאיות לגלות אחריות בכל הנוגע לנהיגה מקצועית, לטעינה ופריקה וכן לשעות עבודה ומנוחה. הקמפיין פונה גם למשתמשי הדרך האחרים על מנת שיכירו את הקשיים שנהג המשאית מתמודד עמם – לדוגמה, שטחים מתים ומרחקי עצירה.
את כל נושא ניהול כוח האדם והדיילות שלקחו חלק משמעותי בפרויקט ביצעה חברת "הולמרקום", אשר לה ניסיון עשיר בפרויקטים מסוג זה בפריסה ארצית.
את התכנית "מוביל בטוח" יזמה ומובילה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, והיא מבוצעת בשיתוף ניידות הבטיחות של משרד התחבורה ומשטרת ישראל.