חברת "חמים וטעים", המתמחה באוכל קפוא להכנה מהירה, החליטה להשיק ליין חדש של סדרה טבעונית, כחלק מהמגמה העולמית להימנעות מצריכת בשר ומוצרים מן החי.
טבעונות היא אורח חיים תזונתי המתאפיין בהימנעות מאכילת בשר, חלב, ביצים, ומזונות אחרים מהחי, ולרוב גם בהימנעות משימוש במוצרים העשויים מבעלי חיים. שלושת הנימוקים המרכזיים לבחירה בתזונה טבעונית הם הנימוק המוסרי-הומאני, הנימוק הבריאותי והנימוק האקולוגי.
על פי הנימוק המוסרי, גרימת הסבל הכרוך בגידול בעלי חיים לצורכי שחיטה או הפקת ביצים וחלב, פסולה מבחינה מוסרית. טבעונות כפילוסופיה דוחה שימוש בבעלי חיים כרכוש או למטרות רווח.
לפי הנימוק הבריאותי, הסיבה לבחירה בתזונה טבעונית היא תרומתה לבריאות, בעיקר בכך שהיא מקטינה שיעורי תחלואה במחלות הכרוניות הנפוצות - מחלות כלי דם ולב, סוכרת וסרטן.
לפי הנימוק האקולוגי, גידול בעלי חיים לתעשיית המזון ותעשיות נוספות, במיוחד חקלאות תעשייתית, הוא לא בר קיימא, מזהם ופוגע באיכות הסביבה, בעיקר בעקבות פליטת גזים רעילים.
בנוסף לנימוקים לעיל ייתכנו גם סיבות דתיות, רוחניות, חברתיות וחינוכיות לאימוץ אורח חיים זה.
בשנים האחרונות עולה המודעות לאורח החיים הטבעוני, ואיתה גם שיעור הטבעוניים בעולם. יחד עם זאת, קיימת הנחה שכיחה כי מוצרי מזון טבעוניים טעימים פחות ורוב אנשי העולם עדיין אינם ששים לוותר על מוצרי מזון שמקורם מן החי.
חברת "חמים וטעים", המתמחה במוצרי מזון אתניים קפואים ומהירים להכנה ביתית (בישול, טיגון ואפייה), משיקה בימים אלו ליין מוצרי מזון טבעוניים הכוללים שלושה סוגי קציצות ושני סוגי קרוטונים למרק ולסלט. דרך עיקרית בה בחרה החברה לשווק את המוצרים החדשים היא על ידי דיול טעימות אקטיבי בנקודות מכירה מרכזיות ברחבי הארץ.
בעולם השפע של היום, בו נמכרים בכל סופר עשרות מוצרים שונים מאותה קטגוריה, עולה הצורך להעניק ללקוח חוויה שתשמר מוצר ספציפי בזיכרון. חווית הקניה אותה חווה הלקוח מספקת קונוטציה חיובית לגבי המוצר, שתישמר בזכרונו בזכות הדיילים החייכניים. בנוסף, ניתנת ללקוח אפשרות של טעימת מוצר חדש ובכך הוא נחשף לטעמם המשובח להפליא של מוצרים טבעוניים, ונוכח לגלות שאינם בהכרח נופל מטעמם של מוצרים מן החי.
שיטת הפעולה:פריסת עשר נקודות חלוקה בעשרה סניפי רשתות שיווק מובילות ברחבי הארץ. בכל נקודה הוצב דוכן ובו דייל/ת, המצויד/ת במגוון מוצרי הליין עם טוסטר אובן לחימום המוצרים במקום, המספקת ללקוח חווית טעימה מיטבית של המוצר. הדגש היה על דיילים/דיילות חייכניים, מזמינים ומקצועיים, שיובילו בסופו של דבר למצב בו כמה שיותר לקוחות טועמים את המוצר ואף ירכשו אותו בסוף התהליך (בין אם בטווח הקצר ובין אם בטווח הארוך). מעבר לשירותיות, על הדיילים להתמצא בנתונים על המוצר ולהוביל את הלקוח לרכישה מידית, תוך כדי הצגת המחירים.
שיווק חוויתי מסוג זה הוא זול יותר מאמצעי פרסום במדיה החברתית, וגם הוכח כאפקטיבי יותר מעשית ומספרית בכל הנוגע לקידום מכירות של מוצר חדש, משום שפונה לקהל היעד הנכון ביותר בצורה פרטנית ומאפשר יצירת מעורבות רגשית של הלקוח – הלקוח קונה חוויה ולא רק מוצר או שירות.
דווח ע"י החברה כי המכירות באותם ימים עלו משמעותית וכך גם בשבועות שלאחר הפעילות.
את ניהול כוח האדם והדיילים ביצעה חברת "הולמרקום", לה ניסיון עשיר בפרויקטים מסוג זה, תוך מתן דגש על בחירת הדיילים המתאימים ביותר לאופי הפעילות ופיקוח בזמן אמת כי הכל מתנהל כשורה.